Minggu, 15 November 2015

Tea Tree Oil - The Healer Asli

Tea Tree Oil - The Healer Asli

Apa yang anda boleh menggunakan teh minyak pokok untuk? Ia benar-benar bergantung kepada apa yang anda mahu untuk merawat, kerana ia adalah sangat berguna dalam memerangi beberapa keadaan termasuk nafas berbau, masalah kulit, jangkitan kelamin dan tekanan.

Jika anda mempunyai seriawan atau buasir, anda mungkin mahu mencuba mandi sitz. Separuh mengisi mandi dengan air panas, tambah beberapa titik minyak dan berehat sambil kulat anti dan anti bakteria pergi kerja. Anda mungkin perlu menambah agen dispersant minyak dalam air atau anda boleh mencari minyak ini terletak di bahagian atas yang akan mengurangkan keberkesanannya. Anda boleh menggunakannya dalam douche tetapi Doktor sentiasa menasihatkan untuk menggunakan kaedah ini dengan berhati-hati. Jika anda mengalami serangan berulang seriawan cuba meningkatkan jumlah bawang putih, bawang dan pasli kamu makan dan minum air sebanyak yang anda boleh. Thrush adalah yis yang dipanggil Candida dan ia hidup subur di gula. Anda akan membantu untuk menyembuhkan diri sendiri dengan mengeluarkan gula daripada diet anda supaya parit kek, biskut dan minuman diet serta makanan diproses dan bawa pulang. Makanan-makanan tidak adalah yang terbaik untuk badan anda pula, jadi membuat perubahan diet boleh mempunyai manfaat dua kali ganda.

Anda boleh menggabungkan minyak pokok teh dengan minyak pembawa seperti minyak bunga matahari dan urut ke dalam kulit anda berikut mandi. Anda mungkin tidak mahu melakukan ini jika anda akan keluar pada tarikh yang seperti bau boleh dikelirukan dengan pembasmi kuman! Tetapi ia adalah amat berkesan jika anda mengalami wabak jerawat di belakang atau bahu anda atau mungkin sekitar masa period.

Jika anda mempunyai sauna di rumah anda, anda boleh menambah minyak Tea Tree kepada air yang anda mencurah ke atas arang dan ia akan membantu untuk melegakan tanda-tanda selsema. Ia juga berfungsi jika anda ingin stim hidung anda dengan meletakkan setitik minyak dalam usus air panas dan menutup kepala anda dengan tuala. Jika anda mempunyai sakit tekak, cuba menggunakannya untuk berkumur dengan. Tambah beberapa titik untuk memanaskan air dan sifat-sifat anitbacterial harus mula bekerja. Ini juga berkesan untuk buruk nafas dan mulut ulser. Anda boleh menggunakannya sebagai pencuci mulut harian anda. Ia membunuh bakteria dalam mulut yang menyebabkan nafas yang buruk, dengan itu memberikan bantuan dalam pelbagai cara.

Jika anda telah retak kulit yang dijangkiti pada tangan anda, anda boleh menggunakan setitik minyak ini dalam mandi tangan untuk membantu mencegah jangkitan selanjutnya. Jika anda menggunakan minyak zaitun sebagai minyak pembawa, anda juga akan mendapatkan kulit lebih lembut. Menggunakannya dalam mandian kaki jika anda mempunyai atlet kaki atau jangkitan kulat lain yang serupa. Ini boleh menjadi satu rawatan yang sangat baik untuk ahli-ahli yang lebih muda dan yang lebih tua daripada keluarga anda. Terdapat begitu banyak cara untuk menggunakan minyak pokok teh. Cuba untuk diri sendiri untuk melihat bagaimana ia berkesan pada masalah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar