Minggu, 15 November 2015

Latihan Fizikal Yang Melegakan Sakit Hip Radang kandung lendir

Latihan Fizikal Yang Melegakan Sakit Hip Radang kandung lendir

Radang kandung lendir Hip adalah kerengsaan pundi bursal yang diletakkan ke atas luar pinggul. Seorang individu dengan radang kandung lendir hip mendapatkan rawatan mungkin dinasihatkan mulanya untuk berehat dengan mengelakkan tindakan yang boleh tekanan atau ketegangan pinggul. Seringkali individu memilih untuk mendapatkan seorang doktor untuk menetapkan ubat-ubatan yang boleh membantu dalam mengurangkan pinggul mereka radang kandung lendir tanda-tanda seperti kesakitan dan keradangan. Selain itu, banyak mungkin dinasihatkan untuk mengikuti program senaman yang khusus direka untuk menguatkan otot pinggul mereka. Senaman ini biasanya termasuk senaman regangan yang akan meningkatkan fleksibiliti dan menggalakkan pergerakan pinggul dengan mengurangkan kesakitan.

Berikut adalah senarai latihan yang akan membantu mengurangkan pinggul sakit radang kandung lendir.

Naikkan kaki:
Berbaring di belakang anda dan kaki anda dalam kedudukan yang lurus. Sekarang mengeraskan otot-otot bahagian atas paha yang terjejas. Kemudian beransur-ansur meningkatkan kaki yang 6-8 inci di atas lantai. Walaupun menaikkan kaki, pastikan anda menyimpan otot paha atas diperketatkan. Tahan selama 10 saat. Kemudian perlahan-lahan menurunkan kaki di atas lantai. Ulang langkah ini 10 kali. 3 set.

Cross Kaki Tarik:
Duduk di atas kerusi dan menyeberangi radang kandung lendir kaki bermasalah berbanding dengan yang lain. Tarik kaki yang terjejas ke sisi lain semasa memegang lutut anda di sana. Pastikan punggung rata sambil menarik kaki (Anda akan berasa otot menarik di kawasan pinggul). Memegang lutut selama 5-10 saat. Ulang 10 kali. 3 set.

Bola mencangkung:
Berdiri tegak dengan belakang anda menghadap dinding. Letakkan bola senaman di belakang yang lebih rendah anda dan bersandar pada dinding. Sambil mengekalkan badan anda tegak, perlahan-lahan mencangkung ke bawah sehingga paha anda adalah selari dengan lantai. Pegang pose ini selama sepuluh saat. Kembali ke dan slaid ke atas di dinding. Ulang langkah ini 10 kali, 3 set.

Tips Penting:
Berhati-hati bagaimana badan anda sedang mengalami sepanjang latihan itu. Ia adalah penting untuk kekal dalam pelbagai gerakan yang selesa. Matlamatnya adalah TIDAK untuk menolak otot melalui kesakitan. Anda akan menjadi lebih fleksibel dalam masa. Setelah tamat set latihan, ia adalah disyorkan bahawa anda menggunakan pek sejuk ke pinggul selama kira-kira lima minit. Aising menjalankan post pinggul akan membantu mengurangkan bengkak dan melegakan kesakitan yang disebabkan oleh bursitis.Practice ini latihan selepas kelembutan awal dan bengkak akibat daripada radang kandung lendir pinggul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar