Kamis, 12 November 2015

Manfaat yang berbeza Perubatan Dari Teh Hijau Atau Black

Manfaat yang berbeza Perubatan Dari Teh Hijau Atau Black
Bukti arkeologi menyokong bahawa orang 5,000 tahun dahulu digunakan daun teh direndam dalam air mendidih. Bukti botani menunjukkan juga bahawa China dan India adalah antara negara-negara asal yang ditanam teh. Pada masa kini, teh dianggap minuman yang paling biasa digunakan di seluruh dunia, kedua kepada air. Berjuta-juta orang di seluruh minum teh alam semesta, dan kajian mengesyorkan bahawa teh hijau sinensis terutamanya Camellia mempunyai beberapa manfaat kesihatan.
Hijau, hitam dan oolong teh adalah 3 jenis utama teh. Ketiga-tiga jenis berbeza dari segi kaedah mereka pemprosesan. Teh dicipta daripada daun yang tidak diperam dan dilaporkan mengandungi kepekatan dihujung antioksida dikenali sebagai polifenol.
Antioksidan adalah bahan-bahan atau bahan-bahan yang mencari radikal bebas yang merosakkan sebatian dalam tubuh manusia yang mengubah sel-sel, mengganggu DNA, dan juga menyebabkan sel-sel kemerosotan. Radikal bebas timbul secara semula jadi dalam tubuh manusia, pencemaran alam sekitar atau toksin termasuk radiasi, asap rokok, sinaran ultraungu matahari, dan pencemaran udara juga membantu dalam peningkatan zarah berbahaya.
Beberapa ahli sains menganggap bahawa radikal bebas mempunyai sumbangan dalam proses penuaan dan juga pertumbuhan beberapa masalah kesihatan, termasuk penyakit jantung dan kanser. Antioksidan seperti polifenol yang terdapat dalam teh hijau boleh mengurangkan kesan radikal bebas dan boleh mengurangkan atau membantu dalam pencegahan o mudarat ia menyebabkan.
Pengambilan teh telah didapati berkesan dalam kajian kecil saintifik dalam rawatan kerosakan gigi atau penguraian gigi. Kajian tambahan yang perlu dilakukan. Teh juga boleh membantu dalam penyakit radang seperti dalam artritis. Penyelidikan menyatakan bahawa artritis boleh mendapat manfaat daripada teh hijau dengan mengurangkan keradangan dan melambatkan kerosakan tulang rawan.
Bahan kimia yang ada dalam teh juga boleh menjadi berguna dalam rawatan ketuat kemaluan dan juga mengelakkan gejala selesema dan selesema. Kajian juga menunjukkan bahawa pengambilan teh dikaitkan dengan mengurangkan bahaya di semua sebab kematian.
Camellia sinensis adalah tumbuhan yang mana daun yang diperolehi untuk menghasilkan hijau, hitam dan oolong teh. Tumbuh-tumbuhan tumbuh sebesar pokok atau pokok renek. Pada masa kini, Camellia sinensis tumbuh-tumbuhan berkembang di seluruh Asia dan beberapa negara di Timur Tengah dan negara-negara Afrika.
The teh hijau dan oolong yang biasa digunakan oleh orang-orang di negara-negara Asia dan teh hitam adalah yang paling disukai di Amerika Syarikat Teh ini mengandungi kandungan tertinggi polifenol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar