Kamis, 12 November 2015

Saya Peluh Terlalu Banyak - Apa yang sedang berlaku?

Saya Peluh Terlalu Banyak - Apa yang sedang berlaku?

Jika 'Saya berpeluh terlalu banyak' adalah satu pemikiran yang anda mempunyai, tahu bahawa anda tidak keseorangan. Sesuatu yang dianggarkan dalam seratus bayi akan berpeluh terlalu banyak. Ini adalah satu keadaan yang sering dirujuk sebagai Hiperhidrosis dalam bentuk yang teruk. Berpeluh berlaku di muka, tapak tangan, kaki, ketiak, belakang, dan pada kaki.

Memberitahu doktor anda 'Saya berpeluh terlalu banyak' mungkin mengakibatkan anda mendapat diterbangkan, ini adalah biasa di kalangan mereka yang mempunyai Hiperhidrosis. Banyak doktor tidak dididik mengenai Hiperhidrosis supaya mereka tidak mengambil ia cukup serius. Saya cadangkan mencari dan bekerja dengan seorang doktor yang tahu lebih daripada anda akan dapat untuk memberitahu mereka selepas anda selesai membaca artikel ini.

Jika anda mempunyai Hiperhidrosis anda mungkin mengelakkan situasi sosial, sebahagiannya disebabkan oleh kebimbangan anda mengenai berpeluh anda. Anda mungkin tidak pergi ke gym kerana anda malu, dan baginya akan meletakkan berat badan kerana keadaan ini. Anda mungkin memakai pakaian gelap dan longgar, untuk menyembunyikan fakta bahawa anda sedang berpeluh begitu banyak.

Satu tanggapan salah yang biasa yang berlaku apabila anda berpeluh terlalu banyak, adalah bahawa ia adalah hasil daripada anda menjadi saraf. Anda akan berpeluh sama ada anda saraf atau tidak, jadi jangan salahkan berpeluh pada kebimbangan anda. Berpeluh anda bukan disebabkan oleh suhu sama ada, anda akan berpeluh tanpa mengira.

Seorang doktor yang berilmu akan dapat menghubungkan anda dengan antiperspirants yang tepat dan ubat-ubatan untuk mendapatkan peluh anda di bawah kawalan. Penawar A tidak wujud lagi, tetapi mereka adalah bantuan yang tersedia dalam pelbagai bentuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar