Kamis, 12 November 2015

Gall Stones dan Rawatan Homeopati!

Gall Stones dan Rawatan Homeopati!

Batu hempedu telah menjadi memetik masalah biasa hari ini, terima kasih kepada perubahan gaya hidup dan tabiat yang tidak aktif! Mereka mungkin disebabkan oleh serangan sebelumnya cholecystitis; Walau bagaimanapun, dalam banyak kes batu pigmen juga ditemui walaupun tanpa jangkitan bakteria tersebut.

Batu-batu hempedu mungkin bersendirian atau lebih berganda. Batu bersendirian boleh mencapai saiz yang lebih besar yang boleh terdiri daripada kolesterol, bahan lut. Pigmen hempedu sering disimpan di permukaannya.

Gandaan batu biasanya menjadi aspek kerana geseran antara satu sama lain. Ia mengandungi lapisan berselang-seli kolesterol dan hempedu pigmen. Mereka biasanya hasil daripada sebelum jangkitan pundi hempedu.

Batu-batu yang mengandungi pigmen biliverdin (sering diistilahkan sebagai lumpur biliary) adalah pelbagai yang luar biasa didapati lebih di dalam salur hempedu daripada dalam pundi hempedu.

Symptomatology-

A "Fat subur kembung Wanita Keempat Puluh" adalah pesakit biasa batu hempedu, ia bukan merupakan peraturan. Lelaki sama-sama terdedah kepada penyakit ini, terutamanya dalam era moden ini.
Dispepsia Reflex adalah gejala utama penyakit penyakit pundi hempedu, di mana pesakit sering mengadu kembung dan kembung perut dengan segera selepas makan, yang dikaitkan dengan sendawa. Tanda-tanda orang-orang mensimulasikan ulser peptik, tetapi jangka masa untuk dispepsia dilihat dalam kes ulser yang kurang di sini.
Apabila batu itu memasuki salur fibrosis atau leher pundi hempedu (jika lebih besar), khas bermula kolik.
Kesakitan di bahagian abdomen mungkin amat sangat yang membuat pesakit bengkok dua dan tekan ke atas abdomen. Maka bolehlah dirujuk sakit ke belakang atau tulang belikat.
Muntah-muntah dan retching sering hadir.
Dalam sesetengah pesakit bagaimanapun, kesakitan tidak begitu teruk tetapi adalah jenis membosankan dan dengan tegas dan mudah ke hypochondrium betul.
Ultrasonografi pasti diagnosis keadaan dan seseorang boleh memulakan rawatan selepas mengesahkan diagnosis.

Rawatan sakit perut batu hempedu dengan Homeopathic Medicines-

Ini adalah aspek yang sangat penting bagi mana-mana pesakit, yang bosan dengan penderitaan dia menjalani kerana sakit. Juga ketidakselesaan perut tidak baik untuk menangani. Ramai pesakit meminta kami, "Bolehkah pembedahan dielakkan?" dan berita yang baik adalah "bantuan Ya, dengan rawatan homeopati, pembedahan untuk batu hempedu (cholecystectomy) dapat dielakkan. Beribu-ribu pesakit telah mendapatkan rawatan homeopati untuk mengelak daripada dikendalikan untuk penyakit ini.

Rawatan homeopati bagaimanapun seharusnya bergantung simptomatologi ciri setiap kes di tangan dan tidak pada diagnosis penyakit. Sudah tentu siasatan adalah penting untuk mengetahui apa yang salah dan menilai kemajuan yang mantap.

Blok miasmatic banyak kali sebab kecenderungan itu untuk membangunkan batu hempedu dan penyakit ini telah dilihat berjalan dalam keluarga juga. Oleh itu, ubat homeopati perlembagaan dan intercurrent membantu satu menakluk kemungkinan dan meletakkan badan kembali ke dalam homeostasis. Sesetengah tinctures ibu juga boleh digunakan seperti vulgaris Berberis dan hasil yang terbaik boleh dicapai dalam masa yang cukup singkat.

Walau bagaimanapun, adalah menjadi tanggungjawab doktor homeopati untuk memastikan bahawa pesakit berikut talian tambahan rawatan juga bersama-sama dengan rawatan homeopati. Perubahan gaya hidup tertentu yang untuk menghasilkan keputusan yang memuaskan bagi pesakit batu hempedu dan masalah suram umum. Untuk example- makan makanan yang lebih kecil secara berkala membantu seseorang menakluk pencernaan yg terganggu, yang dipersalahkan menyebabkan batu-batu hempedu dalam jangka masa panjang. Tabiat makan yang betul dan rutin senaman membantu banyak dalam mencegah berulang, bersama-sama dengan menetapkan homeopati perlembagaan. Dapatkan bergerak hari ini untuk mengelakkan penyakit batu hempedu!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar