Kamis, 12 November 2015

Aloe Vera Sebagai Perlindungan Lotion Sun Asli

Aloe Vera Sebagai Perlindungan Lotion Sun Asli

Terdapat banyak cara untuk menggunakan Aloe Vera gel. Satu daripadanya ialah ia boleh digunakan sebagai perlindungan kulit dari matahari. Kita semua tahu bahawa matahari adalah sumber cahaya dan haba di bumi dan bahawa semua benda hidup (termasuk kita manusia) tidak boleh hidup tanpanya. Matahari adalah sangat berguna dan ia mempunyai banyak kesan positif. Tetapi ia juga mempunyai semakin banyak kesan negatif. Kerana U.V. berbahaya matahari ray, ia boleh menyebabkan kanser kulit dan terbakar. Walaupun blok matahari dan pelindung matahari boleh digunakan, kesannya hanya mungkin berbeza-beza kepada jenis kulit dan kerana mereka buatan dibuat, terdapat juga kesan sampingan apabila ia digunakan.

Mencegah lebih baik daripada mengubati. Dan tidak ada cara semula jadi untuk mencegah kulit anda daripada mempunyai jangkitan kulit yang disebabkan oleh matahari. Apakah ia? Ia adalah penggunaan gel tumbuhan ubatan yang diketahui umum, Aloe Vera. Ia boleh melindungi kulit anda daripada U.V. berbahaya sinar matahari. Kerana sifat-sifat semula jadi, ia mempunyai minimum, atau kadang-kadang tiada kesan sampingan. Kajian saintifik menunjukkan yang tidak ada jaminan bahawa tumbuhan ini boleh digunakan sebagai blok matahari tetapi selama ini, ramai orang telah memberi keterangan bahawa ia berkesan. Doktor di Greece menyatakan bahawa tumbuhan adalah tumbuhan ajaib. Hanya memohon gel terus pada kulit selepas ia terdedah dari matahari. Jangan bimbang untuk kerengsaan kulit kerana ia mempunyai ciri-ciri semula jadi yang boleh memberikan menenangkan, kesan santai dan pelembab pada kulit.

Aloe Vera gel agak popular jadi ia akan menjadi mudah untuk mencari dalam produk kulit boleh didapati secara komersial di pasaran atau anda juga boleh menanam sendiri di rumah dan ekstrak gel dari kilang dan memohon terus pada kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar