Minggu, 15 November 2015

Apa yang Diharapkan pada Chiropractic anda Melawat Pertama

Apa yang Diharapkan pada Chiropractic anda Melawat Pertama

Apa yang perlu Jangkakan Semasa Lawatan Pertama Anda ke Chiropractor yang

Orang yang akan mengalami rawatan kiropraktik pertama mereka sering mempunyai soalan mengenai prosedur kiropraktik. Sesetengah individu mungkin takut, manakala yang lain adalah gementar kerana mereka hanya tidak tahu apa yang diharapkan. Pastikan membaca, dan anda akan lebih bersedia untuk apa mungkin akan berlaku semasa lawatan pertama anda ke chiropractor a.

Sejarah Perubatan anda

Seperti adalah benar untuk lawatan awal dengan apa-apa jenis pengamal perubatan, lawatan pertama anda ke chiropractor akan bermula dengan perundingan. Anda akan diberi borang untuk melengkapkan jadi chiropractor anda tentang apa-apa maklumat latar belakang yang berkaitan dengan tanda-tanda atau keadaan anda sedang mengalami. Maklumat ini akan membantu chiropractor anda menentukan sama ada anda telah mengalami keadaan yang lain pada masa lalu, dan juga membolehkan beliau untuk lebih menentukan punca aduan semasa anda.

Soalan-soalan pada borang sejarah perubatan mungkin termasuk yang berikut:

* Bila rasa sakit bermula?
* Bagaimana kesakitan bermula?
* Di mana boleh anda telah mengalami kecederaan diri atau diperoleh kesakitan?
* Adakah apa-apa yang melegakan kesakitan anda atau membuat ia lebih teruk?

Idea utama di sebalik soalan-soalan ini adalah untuk memberi chiropractor anda maklumat yang dia perlu untuk menilai keadaan anda. Pemerhatian direkodkan ke dalam borang sejarah perubatan anda juga akan dibandingkan dengan rekod lampau perubatan anda.

A menyeluruh Pemeriksaan Fizikal

Setiap chiropractor perlu menjalankan pemeriksaan fizikal yang teliti sebelum melakukan sebarang rawatan pada pesakit baru. Ujian awal biasanya agak umum dan termasuk perkara-perkara seperti nadi anda, kadar pernafasan, penilaian refleks anda dan mana-mana ujian diperlukan neurologi ortopedik. Ujian ini bertujuan untuk memberikan maklumat yang penting untuk diagnosis yang betul tentang keadaan anda.

Nada otot dan kekuatan, pelbagai gerakan di kawasan tertentu badan anda yang terjejas, dan mana-mana ketidakseimbangan saraf dinilai semua semasa peringkat ini lawatan pertama anda ke chiropractor a. Anda juga mungkin akan diminta untuk melaksanakan beberapa pergerakan tertentu untuk menentukan dengan tepat bagaimana tubuh anda melakukan mereka.

Ujian Diagnostik dan Pembangunan Diagnosis yang

Setelah sejarah perubatan anda telah berkumpul dan pemeriksaan fizikal kiropraktik anda telah selesai, ujian diagnostik akan dijalankan. Ini adalah peringkat lawatan anda di mana semua maklumat yang telah dikumpulkan akan dinilai dengan harapan untuk membangunkan diagnosis yang tepat mengenai keadaan anda. Ujian diagnostik mungkin termasuk sinar-X, imbasan MRI atau prosedur lain.

Selepas chiropractor anda telah menggabungkan semua elemen-elemen ini, dia akan mempunyai maklumat yang diperlukan untuk tepat menilai dan mendiagnosis keadaan anda. Langkah seterusnya adalah untuk menentukan sama ada anda akan meneruskan dengan rawatan kiropraktik atau jika rawatan alternatif dicadangkan untuk keadaan anda.

The signal Lawatan Pertama Anda

Biasanya, lawatan pertama anda ke chiropractor tidak akan berlangsung lebih lama daripada satu jam. Yang sepatutnya menjadi masa yang cukup untuk dia untuk melakukan langkah-langkah di atas, kemudian menilai maklumat yang diterima dan betul mendiagnosis keadaan anda. Anda tidak mahu chiropractor anda untuk tergesa-gesa proses ini; selepas semua, kesihatan anda adalah pada baris, dan terlalu banyak tergesa-gesa boleh menyebabkan beberapa maklumat penting untuk diabaikan.

Membangunkan Pelan Rawatan Anda

Beberapa ahli tulang mungkin bermula sebenarnya merawat pesakit semasa lawatan awal, tetapi sama ada ini adalah mungkin sering bergantung kepada keterukan keadaan pesakit. Pesakit lain akan diperlukan untuk menjadualkan temujanji susulan untuk memulakan sesi rawatan mereka.

Berdasarkan maklumat yang dikumpul, chiropractor anda akan menetapkan satu set matlamat yang hendak dicapai oleh pelan rawatan kiropraktik anda. Jangka masa tempoh rawatan anda akan bergantung kepada keterukan keadaan anda dan kaedah rawatan pengamal anda memilih sebagai yang paling sesuai untuk keadaan anda. Pesakit yang mengalami kesakitan yang disebabkan oleh isu-isu sendi atau otot biasanya mempunyai tempoh rawatan yang lebih pendek daripada pesakit yang memerlukan pemulihan yang lengkap sistem mereka untuk mendapatkan semula fungsi tubuh dan meningkatkan kehidupan harian mereka. Jenis-jenis pelan rawatan adalah lebih panjang dalam tempoh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar