Kamis, 12 November 2015

Senarai Makanan Yang Bantu Anda Fight Tekanan

Senarai Makanan Yang Bantu Anda Fight Tekanan

Pertama dalam senarai makanan yang membantu anda melawan tekanan adalah Oren. Mereka mengandungi bioflavonoids dan fitonutrien yang membantu badan anda menyerap vitamin C, antioksidan yang melawan radikal bebas yang mengambil kesempatan daripada badan anda apabila anda tertekan. Selain daripada buah oren, anggur dan lemon juga sumber vitamin C.

Omega-3 asid lemak yang terdapat dalam salmon membantu meningkatkan imuniti anda dengan menghasilkan bahan-bahan yang dipanggil cytokines. Cytokines membantu melawan jangkitan dan telah untuk mengurangkan beberapa gejala tekanan yang berkaitan dan mereka juga mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh hormon tekanan yang tinggi. Ikan berminyak lain seperti ikan kembung dan sardin meningkatkan bahan kimia gembira di dalam otak dan pergaduhan tekanan.

Tomato kaya dengan vitamin C yang merendahkan tahap histamin dalam badan. Mereka yang baik dalam melawan tekanan kerana mereka mengurangkan tahap hormon tekanan badan. Selain itu mereka juga membantu mengurangkan gejala dan kesan selesema. Mereka juga kaya dengan vitamin A yang membantu mengekalkan sistem imun badan.

Salah satu makanan yang paling berkesan apabila ia datang untuk mengurangkan tekanan adalah Cayenne lada. Ia mengandungi capsicum yang memudahkan kebimbangan yang sering disebabkan oleh tekanan. Ia juga membantu anda mengekalkan kesihatan jantung. Cili merah tidak sebenarnya makanan semata-mata, tetapi apabila anda taburkan dalam sup dan apa-apa hidangan, anda pasti akan mempunyai cara lazat untuk melawan tekanan.

Makan yogurt yang mengandungi probiotik adalah cara yang baik untuk melawan tekanan. Probiotik adalah bakteria tidak berbahaya sebenarnya yang melindungi badan anda daripada bakteria berbahaya pada masa-masa yang anda tertekan. Pisang dan yogurt adalah kombinasi yang baik juga kerana pisang mengandungi banyak khasiat yang membantu mengekalkan tenaga badan, mengurangkan kesan-kesan tekanan.

Minyak zaitun adalah mungkin salah satu yang paling biasa tekanan pejuang yang boleh didapati di dapur anda. Ia kaya dengan vitamin E antioksidan yang membantu melawan penyakit jantung dan tekanan. Ia juga didapati untuk mencegah kanser kolon dan tahap gula dalam darah. Jika anda ingin mendapatkan yang terbaik daripada minyak zaitun, cuba gunakan tambahan minyak zaitun dara kerana mereka dianggap sebagai lebih baik daripada minyak zaitun biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar