Kamis, 12 November 2015

Patellar Tendonitis - Kebenaran Tentang Cara Elakkan dan Merawat lutut Jumper

Patellar Tendonitis - Kebenaran Tentang Cara Elakkan dan Merawat lutut Jumper

Adakah Anda Pada Way Anda Ke Arah Patellar Tendonitis?

Kebenaran Tentang lutut Jumper

Tendonitis Patellar adalah suatu keadaan yang dibezakan dengan sakit yang memburukkan tendon yang menghubungkan patela (atau tempurung lutut) untuk tibia (dikenali sebagai tulang kering itu.) Pekerjaan utama tendon patellar adalah untuk bekerja bersama-sama dengan otot quadriceps dan tendon quadriceps, untuk membolehkan lutut anda untuk melanjutkan, dan ini tendon penting menjana kekuatan yang diperlukan untuk melaksanakan usul kritikal ini.

A tendon patellar sihat adalah penting untuk semua julat orang yang aktif dari segi fizikal, terutama atlet, kerana tendon ini digunakan apabila seseorang itu melompat, berlari, menendang bola, atau mengayuh basikal. Tendon patellar, seperti tendon lain, diperbuat daripada serat kuat seperti chords. Ini chords dikelilingi oleh lapisan kapal rumit yang sumber pemakanan kepada tendon. Apabila pemakanan tidak kena tendon, keradangan dan kesakitan keputusan.

Apa Membawa Tentang Patellar Tendonitis?

Seperti halnya dengan semua tendonitis, tendonitis patellar menyatakan dirinya kerana berlebihan, atau tekanan berulang-ulang. Apabila tendon patellar itu beban, terutama semasa latihan fizikal, tendon mengalami tekanan cuba untuk bersaing. Strain ini menyebabkan air mata kecil dalam tendon, yang mendorong tindak balas semula jadi tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri, dengan menghantar lebih banyak nutrien melalui saluran bekalan darah.

Biasanya, tendon tidak boleh memerangi aktiviti tekanan yang berulang-ulang, jadi keradangan dan kelembutan berkembang. Tendonitis Patellar adalah satu bentuk terutamanya menyedihkan daripada tendonitis. Ramai pesakit melaporkan bahawa sakit itu akan membesar sehingga ia menjadi satu, sakit membosankan berterusan yang pernah hadir.

Rasa sakit menjadi begitu mengganggu sesetengah individu tidak dapat tidur. Tendonitis Patellar, lebih kerap daripada tidak, berlaku pada atlet yang perlu untuk melompat kerap dalam sukan seperti bola keranjang, bola sepak dan bola tampar. Hasil daripada persatuan itu dengan kesakitan dirasai di lutut ketika melompat, keadaan ini sering dipanggil lutut pelompat itu. Yang sama adalah benar untuk itu berkembar, "lutut pelari."

Terdapat banyak cara untuk mencederakan tendon patellar itu. Cara yang paling jelas adalah jatuh keras pada bahagian depan lutut, atau bagi suatu objek untuk menyerang ia. Trauma yang tidak dijangka akan melekat dan membakar tendon buat sementara waktu, tetapi ia biasanya tidak menghasilkan mikro-air mata dan keterukan keradangan mendapati kecederaan jangka panjang.

Stres akut secara tiba-tiba, bagaimanapun, tidak seperti biasa sebab berulang-ulang sebagai tekanan yang berkaitan patellar tendonitis. Dalam beberapa cara, trauma secara tiba-tiba sebab yang lebih mudah daripada patellar tendonitis untuk pulih daripada, kerana ia tidak melibatkan mengoyak, yang menghasilkan tisu parut. Tisu parut akan membuat kawasan yang terjejas lebih sengit dan tegar, mengurangkan fleksibiliti, dan menyebabkan proses penyembuhan yang lebih panjang. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk "normal" tempoh penyembuhan untuk bertahan lebih daripada enam bulan.

Cara lain tendonitis bermasalah patellar boleh menyerang, adalah untuk menyembunyikan di kawasan iklim cuaca sejuk. Kemungkinan tekanan patellar meningkat secara mendadak apabila seseorang itu menjalani latihan secara berlebihan dalam cuaca sejuk. Berlebihan dalam suhu dingin menyerang tendon apabila mereka sejuk, keras, dan rapuh. Ini menjadikan tendon terdedah kepada terkoyak dan kesusahan mikro. A cuaca sejuk patellar tendonitis pencegahan rawatan adalah untuk lapisan pakaian panas dengan betul semasa bersenam pada suhu yang sejuk. Adalah bijak untuk memakai pakaian yang kelembapan wicking, dan kering dengan mudah. Jika anda memakai pakaian iklim yang sesuai ketika bekerja di luar, anda akan menikmati diri anda lebih, dan mengelakkan kecederaan yang tidak perlu

Mungkin sebab yang paling berpengalaman kecederaan tendon patellar hampir sama dengan kereta api melompat trek itu ini. Ia dikenali sebagai "kesilapan pengesanan" tendon, seperti yang dinamakan kerana tendon melompat keluar terusan di bahagian paling atas tulang kering, dan lebih rawan lutut. Ini berlaku terutamanya semasa melakukan senaman berat, dan dilaporkan menjadi agak tidak selesa. Juga, jika anda pernah melalui gerbang jatuh, atau telah mempunyai isu-isu gerbang menyakitkan, anda mungkin tidak begitu cenderung untuk mempertimbangkan memasukkan kasut. Sokongan yang betul dalam kasut anda menyimpan gerbang tersandung dan kemudiannya akan memaklumkan betis daripada berputar dan menyebabkan kesakitan melompat trek dinyatakan di atas.

Bagaimana Anda Rawat Patellar Tendonitis?

1. Rehat adalah jelas cara yang ideal untuk merawat tendonitis patellar. Terdapat ubat yang boleh dipercayai dan langkah-langkah untuk mengambil jika anda percaya anda telah membangunkan tendonitis daripada patellar itu. Yang paling penting, mengelakkan aktiviti yang menyebabkan kecederaan di tempat pertama! Semua pergerakan tidak perlu dielakkan, tetapi berjalan (terutamanya turun bukit) atau melompat harus benar-benar dihapuskan.

2. Ais cedera dan kawasan keburukan. Pek ais secara langsung selepas aktiviti, digunakan beberapa kali sehari selama kira-kira dua puluh minit, sebahagian besarnya akan membantu dalam penurunan bengkak. Sebaik sahaja bengkak itu terkandung, tendon ini mampu memindahkan nutrien penting ke kawasan yang cedera di mana sebelum ia tidak dapat. Penyembuhan akan menjadi lebih pesat apabila tisu vaskular tidak lagi disekat.

3. Pertimbangkan di kaunter, ubat anti radang untuk mengurangkan kesakitan dan mengurangkan bengkak. Seperti biasa, berhati-hati tidak untuk menutup kesakitan anda dengan preskripsi, yang boleh membawa kepada semula kecederaan. Walau bagaimanapun, bagi individu memilih ubat penahan sakit bukan preskripsi, proses penyembuhan mungkin lebih cepat dan lebih mudah.

4. mengurut lokasi dengan bantuan profesional, atau anda sendiri, semua di sepanjang kawasan kaki untuk menggalakkan aliran darah. Darah yang mengalir di kawasan yang terjejas membawa oksigen dan nutrien penting, yang mempercepatkan penyembuhan.

Cadangan Healing tambahan untuk Tendonitis berterusan

5. Menyiasat menggunakan dua gol, atau tali lutut khas, yang dipanggil tali Chopat itu. Ini telah dilaporkan kepada membantu penghidap tendonitis, jika digunakan dengan betul, untuk mengurangkan beban pada tendon patellar tegang.

6. Sentiasa termasuk regangan dan memanaskan badan. Akhir sekali, kerana ia adalah dinasihatkan dengan semua rawatan tendonitis, jika anda termasuk regangan sebelum bersenam atau aktiviti berulang-ulang, otot anda akan menghargai ia amat! Terbentang senaman pos adalah insurans kecederaan cemerlang juga.

Jangan lupa, sebuah badan yang diperkenalkan kepada rutin regangan biasa, digabungkan dengan senaman, akan menjadi sebuah badan menyesuaikan diri dan sihat mampu untuk mengalahkan kecederaan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar