Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Home Untuk berpeluh ketiak - Tips Mudah Untuk Bantuan Dengan Berpeluh

Pemulihan Home Untuk berpeluh ketiak - Tips Mudah Untuk Bantuan Dengan Berpeluh

Terdapat beberapa ubat semula jadi untuk masalah ketiak berpeluh. Ini adalah perkara-perkara yang anda boleh mencari di sekitar rumah anda sebahagian besar masa untuk mengurangkan peluh dan juga bau masalah ini. Ini mungkin dapat membantu anda untuk mengurangkan berpeluh yang ada pada ketiak anda yang anda tidak mahu mempunyai.

Cuba jus limau. Jus limau amnya dari limau utama adalah salah satu ubat yang lebih baik untuk ketiak. Berhati-hati untuk tidak melakukan ini selepas bercukur. Pastikan ketiak benar-benar kering. Gunakan jus pada ketiak tetapi hanya jika anda tidak mempunyai ruam atau membangunkan ruam dari ini. Ini juga berguna jika ketiak anda telah menjadi berubah warna.

Dapatkan beberapa sider epal atau cuka putih. Ada yang mengambil cuka dalaman dengan sesuatu seperti madu untuk membantu dengan rasa. Lain-lain akan menggunakan cuka dan memohon terus kepada kulit. Tunggu cuka benar-benar kering sebelum memakai baju kerana ia boleh mengotorkan atau mengubah warna pakaian.

Tepung jagung adalah seperti antiperspirant semula jadi. Ia boleh mengeringkan kawasan menjaga peluh daripada terbentuk. Ia adalah yang terbaik untuk memohon ini sebelum berpeluh berlaku atau ia boleh menjadi kucar-kacir melekit. Juga tidak digunakan selepas mandi. Mari ketiakmu kering sedikit pertama. Baking soda mempunyai keputusan yang sama.

Garam Rock adalah satu lagi pilihan. Sesetengah orang alah kepada antiperspirants di mana ini akan menyebabkan ruam atau terbakar. Garam batu boleh menjadi pengganti antiperspirants tradisional. Ini boleh membantu mengurangkan jumlah yang satu berpeluh.

Mencuba beberapa rawatan ini lebih semula jadi dan melihat jika mereka membantu dengan masalah berpeluh anda. Apa yang bekerja untuk satu mungkin tidak semestinya bekerja untuk anda. Walaupun ada orang yang tidak membantu dengan berpeluh serta rawatan lain perlu diingat bahawa ia boleh membantu dengan bau.

Ramai orang mempunyai masalah dengan ketiak berpeluh itu adalah masalah besar. Mengetahui beberapa rawatan rumah yang boleh anda gunakan yang mungkin dapat membantu anda dengan isu ini memalukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar