Minggu, 15 November 2015

Mendidik Diri Akta Ubat Herba yang digunakan dalam Rawatan Vertigo

Mendidik Diri Akta Ubat Herba yang digunakan dalam Rawatan Vertigo

Vertigo adalah penyakit yang berlaku atas sebab yang bahawa anda mempunyai masalah dalam salur separuh bulat posterior telinga dalam. Ia perubatan disebut sebagai kawasan labirin vestibular telinga. Jika anda mengalami vertigo dan perasan sensasi yang tidak teratur yang menyebabkan anda berasa bahawa perkara di sekeliling anda akan terus berputar, berpusing-pusing atau bergerak, anda mungkin mempunyai vertigo. Mempunyai gejala-gejala, anda diingatkan bahawa episod kehilangan kira-kira atau perasaan muntah boleh berkembang dan menjadi gangguan akut. Kemudian, anda akan dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan vertigo semula jadi.

Banyak punca vertigo yang sedang berhati-hati untuk dan dicatatkan sebagai penyakit yang telah dikaitkan dengan tinnitus atau nada dalam telinga anda. Gejala lain adalah kehilangan pendengaran, sakit kepala, penglihatan berganda, leher kaku, kemurungan, kebimbangan, kecederaan kepala, jangkitan telinga dalaman anda, multiple sclerosis, tumor otak, dan kecederaan yang berkaitan dengan usia telinga dalam atau otak. Kajian dan statistik telah mengesahkan bahawa satu daripada sepuluh pesakit berunding dengan doktor mereka mempunyai aduan mengenai vertigo dan akan memanggil untuk rawatan vertigo. Kemungkinan mendapat keadaan bertambah apabila orang yang mendapat lebih tua.

Ia adalah penting bahawa punca sebenar vertigo anda dikenalpasti. Untuk memulakan penilaian, doktor akan mengambil tekanan darah anda, melakukan ujian pendengaran khas, memerlukan untuk imbasan otak dan melaksanakan ujian kerusi pemutar. Ujian ini akan menilai keterukan masalah anda semasa orang itu duduk di kerusi dan dihidupkan sekitar dalam arah yang berbeza.

Ubat-ubat herba yang amat digunakan dan rawatan vertigo semula jadi adalah menghairankan membantu dalam menyediakan bantuan tanpa sebarang kesan sampingan atau hasil yang tidak diingini. Ekstrak herba dihadiahkan bahan yang diiktiraf sebagai rawatan vertigo semula jadi. Ia telah membuktikan hasil yang luar biasa berbanding dengan remedi lain yang datang dari syarikat-syarikat farmaseutikal.

Ginkgo Biloba adalah ekstrak pokok maidenhair yang telah ditemui untuk meningkatkan peredaran darah dalam saluran kecil telinga dalaman anda. Satu lagi ubat herba digunakan untuk rawatan vertigo adalah Feverfew yang merupakan ekstrak tumbuhan yang merendahkan proses keradangan dalam telinga dalaman anda dan memperbaiki peredaran darah. Ini juga meningkatkan jumlah nutrien dan oksigen yang akan diserap oleh bahagian-bahagian telinga dalaman anda bertanggungjawab untuk mengekalkan kira-kira.

Perubatan herba tambahan itu Vinpocetine yang merupakan perangsang otak. Ia adalah cemerlang dalam membantu mengurangkan gejala vertigo. Vinpocetine adalah ekstrak tumbuhan periwinkle yang meningkatkan penghantaran oksigen ke otak anda. Jus halia juga satu lagi perubatan herba yang merupakan sebahagian daripada rawatan vertigo yang membantu untuk melegakan vertigo secara semula jadi dengan mengurangkan tekanan telinga. Ia boleh diberikan bersama-sama dengan madu untuk lebih baik daripada rasa ubat. Jelas minum segelas air sejuk juga telah dikenali untuk mengurangkan tanda-tanda penyakit ini.

Jika anda menganggap anda mungkin akan mengalami dari vertigo, tegas bahawa anda mendedahkan punca dan didiagnosis oleh doktor anda dengan segera. Keadaan ini berjalan lancar dengan rawatan vertigo semula jadi. Ia adalah perlu bahawa orang yang lebih tua bertanya bagi mendapatkan bantuan untuk menghindari terjatuh mengancam nyawa kerana pening.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar