Minggu, 15 November 2015

Beberapa Menyembuhkan Untuk IBS dan IBS Rawatan

Beberapa Menyembuhkan Untuk IBS dan IBS Rawatan

Sekarang, kerana tidak ada ujian darah atau x-ray yang boleh digunakan untuk mendiagnosis IBS, seorang diagnosis IBS, pesakit perlu mempunyai satu set tertentu gejala-gejala yang berlaku dalam tempoh masa yang ditetapkan. Dan di antara orang-orang, yang paling lazim adalah sakit perut yang berterusan. Sekarang, jika anda mengalami sakit perut yang berterusan dan ia dikaitkan dengan dua daripada tiga ciri-lega berikut hanya dengan membuang air besar, yang berkaitan dengan perubahan dalam kekerapan membuang air besar, bermakna pergi dari kurang daripada tiga kali seminggu untuk lebih daripada tiga kali sehari, dan tiga, sakit perut atau rasa tidak selesa dikaitkan dengan perubahan dalam ketekalan buang air besar, bermakna anda pergi dari longgar, najis berair untuk keras, najis berketul-ketul atau sebaliknya. Dan jika anda memenuhi dua daripada tiga kriteria dalam tempoh enam bulan, maka anda memenuhi kriteria untuk mempunyai IBS.

Punca sebenar IBS tidak difahami sepenuhnya tetapi ada faktor utama yang melibatkan kesilapan komunikasi antara otak dan usus, dan tidak menjejaskan bagaimana cepat atau lambat bergerak usus supaya anda boleh mendapatkan cirit-birit jika ia bergerak terlalu cepat dan sembelit jika ia bergerak terlalu perlahan. Sebab-sebab yang menyebabkan salah faham antara otak dan usus banyak termasuk faktor-faktor pemakanan seperti alahan makanan atau intolerans makanan, tekanan kronik daripada gaya hidup dan genetik, yang bermaksud bahawa dalam beberapa kes, IBS boleh diwarisi dialami atau.

Tiga sub-jenis utama IBS atau kumpulan yang kebanyakan pesakit jatuh di bawah adalah berdasarkan tabiat membuang air besar. Dan ada IBS dengan cirit-birit, IBS dengan sembelit, dan IBS dengan corak campuran, yang bermaksud bahawa pesakit mempunyai kedua-dua cirit-birit dan sembelit dalam masa beberapa jam atau hari satu sama lain. Gejala-gejala IBS dengan cirit-birit yang dikaitkan dengan sakit perut atau rasa tidak selesa, kekejangan, kembung, dan perasaan yang mencengkam yang boleh menghalang anda di trek anda. Ia juga dikaitkan dengan najis longgar atau berair atau pergi ke bilik mandi lebih kerap daripada biasa, yang boleh menjadi lebih daripada tiga kali sehari.

Satu lagi gejala yang pesakit dengan IBS atau cirit-birit mempunyai rasa yang mendesak, dan segera yang boleh datang dari mana dan benar-benar mengambil alih hidup anda. Rawatan untuk IBS dengan cirit-birit secara umum bermula dengan Pepto-Bismol, ammonium AD dan sebagainya. Makanan berkanji seperti keropok saltine, nasi atau kentang bagus. Dan dalam beberapa kes, dos yang rendah ubat anti-depresan mempunyai kesan menormalkan pada usus.

Sekarang, di sebelah alternatif, telah ada beberapa kejayaan besar dalam ujian klinikal dengan akupunktur dan perubatan Cina. Psikoterapi dan hipnosis boleh merawat kesan sampingan emosi cirit-birit yang berterusan, manakala pembersihan dalaman atau "detox" boleh menangani kemungkinan faktor-faktor pemakanan dan lain-lain seperti keracunan dan keseimbangan alkali asid atau keseimbangan PH dalam badan anda.

Pesakit dengan IBS sembelit biasanya tidak pergi seringkali tetapi mereka boleh pergi beberapa kali sehari, terutamanya kerana mereka tidak merasa seperti mereka sepenuhnya pernah berpindah. Tanda-tanda yang berkaitan dengan IBS dan sembelit terutamanya keras atau berketul-ketul najis, najis pelet seperti kering, menurun kekerapan membuang air besar, bermakna akan kurang daripada tiga kali seminggu, dan juga meneran. Buasir dan rekahan dubur juga boleh menjadi sebahagian daripada kesan-kesan sampingan juga.

Rawatan IBS sembelit merupakan perkara biasa untuk bagaimana anda akan merawat pesakit lain dengan sembelit kronik tanpa diagnosis IBS. Biasanya satu daripada banyak over-the-counter julap atau pelembut najis akan berusaha untuk meningkatkan pergerakan usus. Epsom garam dan minyak jarak dua remedi sekolah lama yang masih bekerja dengan ramai orang. Terdapat juga beberapa pilihan alternatif hebat seperti lidah buaya, akar Rhubarb, kapsul probiotik dan pembersihan dalaman atau detox, untuk menamakan beberapa.

IBS dengan corak campuran adalah kumpulan yang sukar dirawat kerana ia boleh berubah dari longgar, najis berair untuk keras, najis berketul-ketul atau sebaliknya dalam jam ke hari. Pesakit lain akan mempunyai corak di mana mereka akan sembelit selama empat atau lima hari atau seminggu, dan kemudian mereka akan mempunyai banyak kesakitan dan najis dramatik longgar, hampir seperti membuang air besar yang cuba untuk mengosongkan sendiri.

Saya benar-benar percaya bahawa IBS boleh disembuhkan atau sekurang-kurangnya yang terkandung dan berjaya kerana badan anda sentiasa bekerja keras untuk mencapai keadaan keseimbangan atau apa yang dikenali sebagai homeostasis antara setiap sistemnya. Sistem pencernaan anda tidak berbeza, jadi jika anda mempunyai IBS atau mengesyaki bahawa anda mungkin mempunyai IBS berdasarkan gejala Saya dihuraikan, ia akan masuk akal untuk meneroka setiap kemungkinan ke arah penyembuhan dan pemulihan kekal. Dan yang termasuk nasihat perubatan tradisional, serta peningkatan jumlah terapi alternatif yang menjadi lebih dan lebih berkesan tanpa kesan sampingan yang negatif.

Untuk berasa lebih baik sekarang,
Jaison Greene

Tidak ada komentar:

Posting Komentar