Kamis, 12 November 2015

3 Pemulihan Semulajadi Untuk Sakit kepala Sinus

3 Pemulihan Semulajadi Untuk Sakit kepala Sinus

Jika anda pernah mempunyai sakit kepala sinus, anda tahu bahawa salah satu kesan sampingan adalah keradangan. Sebagai sinus yang terletak berhampiran permukaan dan mereka hanya lebih dan hanya di bawah mata anda, ia boleh menyebabkan sebahagian besar daripada kita untuk membangunkan beberapa ciri-ciri muka bangsa Klingon Star Trek. Bukan pemandangan yang cantik.

Syukurlah, ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan yang tidak memerlukan anda untuk pop tablet alahan atau menelan beberapa aspirin. Sesetengah mungkin kelihatan agak ortodoks tetapi mereka telah digunakan untuk generasi; lama sebelum ubat alahan yang pertama telah dibangunkan.

Memampatkan sejuk: Basahkan kain dengan air sejuk dan meletakkan ia di seluruh kawasan yang pedih. Menjadikan ia lebih apabila ia menjadi panas. Jika anda kebetulan mempunyai timun mentah berguna, anda boleh menggantikan keping selama kain. Jika boleh, lakukan ini berbaring di dalam bilik gelap.

Eucalyptus: ini boleh digunakan dua cara. Penurunan batuk kayu putih boleh memberi manfaat, dan anda boleh menggunakan minyak pati untuk sesi aromaterapi. Jangan gunakan minyak sekitar kanak-kanak di bawah dua dan tidak pernah berputus kayu putih untuk kanak-kanak enam dan di bawah.

Bawang putih: Pada luar peluang bahawa sakit itu sedang disebabkan oleh jangkitan aktif, makanan tambahan bawang putih dan meningkat bawang putih dalam makanan anda boleh membantu. Ia mempunyai tindakan antibiotik semulajadi yang serupa dengan bentuk yang lemah penisilin. Berhati-hati jika anda berada di pencair darah, kerana bawang putih boleh melakukan perkara yang sama.

Lemon Balm: Herba santai sering dicadangkan untuk tindakan antihistamin itu. Jika sakit kepala yang disebabkan oleh alahan, herba ini boleh melawan alergen.

Saline Penyelesaian: Anda boleh mencampurkan sendiri atau membelinya premade, tetapi membilas sinus anda dengan penyelesaian masin (pada dasarnya garam air) kadang-kadang berguna dalam mengurangkan keradangan dan kesesakan.

Cuka dan Air: Mana-mana jenis wap membantu, tetapi penambahan cuka menjadikannya lebih baik. Saya mempunyai masa yang sukar untuk meyakinkan orang ramai untuk mencuba pada kali yang pertama, tetapi selepas itu mereka tidak teragak-agak untuk menggunakannya. Memuat epal cider cuka atau penyelesaian cuka bawang putih boleh digunakan.

Willow Bark: Sebelum ciptaan aspirin, kulit pokok willow adalah perjalanan untuk membetulkan untuk semua jenis kesakitan. Ini kerana ia mempunyai bahan aktif yang sama seperti aspirin. Anda boleh membuat teh dan minum, tetapi mencelup kain dalam teh dan meletakkan ia ke atas kawasan yang sakit boleh bekerja lebih baik. Jangan gunakan jika anda alah kepada aspirin, dan tidak memberikan kepada kanak-kanak di bawah umur 18 tahun.

Ia sentiasa idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang makanan tambahan baru. Pastikan doktor itu tahu apa-apa keadaan perubatan, ubat-ubatan dan makanan tambahan yang ada atau digunakan. Ini akan membantu mencegah kesan sampingan dan berbahaya interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar