Kamis, 12 November 2015

Jangkitan Yis faraj Home Pemulihan Itu Kerja

Jangkitan Yis faraj Home Pemulihan Itu Kerja

Jangkitan yis adalah salah satu penyakit yang paling biasa yang boleh memberi kesan kepada sesiapa, terutama wanita. Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) menganggarkan bahawa satu daripada tiga wanita mengalami jangkitan yis sekurang-kurangnya sekali dalam hayat mereka. Punca utama jangkitan yis merupakan genus yis yang dikenali sebagai candida albicans. Semua orang mempunyai jumlah yang terkawal Candida dalam badan, bagaimanapun tidak seimbang di dalam badan boleh menyebabkan pembesaran Candida, menyebabkan jangkitan yis.

Candida hidup subur di kawasan panas dan gelap badan, termasuk saluran usus, rongga mulut dan kawasan kemaluan dan suruhan dalam gula dan protein. Secara khusus, kandidiasis faraj, biasanya dikenali sebagai jangkitan yis faraj, adalah punca peningkatan tidak terkawal tahap yis di kawasan faraj.

Penumbuhan yg terlalu cepat yis faraj boleh diuruskan dengan bantuan seorang pengamal kesihatan dan ubat-ubatan yang ditetapkan. Walau bagaimanapun, mereka ini boleh menyebabkan kesan buruk kepada sesetengah wanita. Nasib baik, ubat jangkitan yis semulajadi disediakan untuk mengawal dan menghapuskan candida faraj dan untuk menjaga tubuh bebas daripada kerengsaan dan ketidakselesaan bahawa keadaan ini membawa. Berikut adalah beberapa rawatan rumah yang terbukti selamat dan berkesan turun temurun.

Minyak pokok teh

Teh minyak pokok terkenal dengan ciri-ciri anti-kulat dan anti-mikrob yang kukuh. Untuk memohon, melincirkan tampon dengan pelincir semula jadi, letakkan beberapa titik tulen minyak pokok teh dan masukkan ke dalam faraj. Ia juga boleh ditambah kepada air mandi. Beberapa titik cukup untuk memerangi pertumbuhan bakteria kulat.

Apple Cider Cuka

Sejak zaman purba, cuka epal cider telah menjadi ubat rumah dipercayai untuk jangkitan yis faraj. Cairkan 2 sudu besar ACV dalam 1 cawan air dan terpakai dengan douche a. Pastikan ia betul dicairkan kerana keasidan cuka ini boleh menyinggung dijangkiti. Jika kawasan gatal-gatal, tambah bawang putih untuk campuran sebelum douching.

Plain Yogurt Organik

Ramai wanita bersumpah dengan yogurt organik biasa untuk mengawal dan menghilangkan jangkitan yis faraj mereka. Ia boleh dimakan dan digunakan di kawasan faraj untuk hasil yang terbaik. Untuk memohon, celup tampon dalam yogurt organik yang nyata, masukkannya ke dalam faraj dan biarkan selama satu jam atau lebih. Yogurt mengandungi sejumlah besar bakteria baik yang stabil dan menghapuskan kulat yang menyebabkan yis penumbuhan yg terlalu cepat.

Hubungi daun

Herba Ayurveda kuat mempunyai ciri-ciri anti-kulat dan anti-bakteria yang kuat. Ia digunakan untuk generasi yang banyak sebagai pembersih darah yang berkesan. Hubungi cekap mengawal pertumbuhan bakteria yang tidak baik, yang merupakan punca utama jangkitan yis.

Probiotik

Probiotik juga penawar semula jadi yang sama untuk candida. Mereka adalah mikroorganisma hidup dalam saluran pencernaan dan faraj. Probiotik adalah "mesra" bakteria. Mereka menghalang penyebaran organisma yang berbahaya, seperti Candida. Dengan ini, ahli-ahli sains telah diterokai pelbagai kemungkinan pembuatan makanan tambahan probiotik sebagai penawar semula jadi untuk candida.

Sesetengah jenis probiotik - acidophilus Lactobacillus itu, Lactobacillus rhamnosus GR-1 dan Lactobacillus fermentum RC-14 sedang dikaji untuk mengubati mungkin untuk candida. Kajian menunjukkan bahawa tahap rendah Lactobacilli dalam faraj yang dikaitkan dengan jangkitan yis, dan menyimpulkan bahawa Lactobacilli mencegah pertumbuhan Candida albicans dalam faraj. Beberapa ujian klinikal juga mencapai kesimpulan yang sama tetapi keputusan ini adalah di bawah perdebatan kerana kualiti kajian ini gagal untuk memberikan bukti-bukti yang kukuh untuk menyokong tuntutan.

Probiotik yang dijual dalam makanan tambahan oral. Walaupun suppositories faraj probiotik juga disediakan, mereka lebih sukar untuk mencari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar