Kamis, 12 November 2015

DIY Rawatan Spa

DIY Rawatan Spa

Tidak ada yang dapat merasa lebih santai daripada menjalani rawatan spa anda sendiri di rumah. Anda mempunyai kepercayaan anda semua untuk tangan anda, dan ia adalah lebih secara percuma! Hanya ikut langkah-langkah ini, dan anda akan mempunyai rawatan spa anda sendiri di rumah.

Pertama, menghilangkan semua gangguan. Titik rawatan spa adalah untuk berehat, jadi memilih satu hari apabila anda berada di rumah sahaja supaya anda hanya perlu menumpukan perhatian pada diri sendiri. Anda boleh memainkan beberapa muzik yang menenangkan di latar belakang jika ia membantu anda berehat. Mulakan dengan membasuh muka anda menggunakan pembersih yang lembut dan air suam. Pastikan anda mencuci semua kotoran dari kamu menghadapi supaya kulit anda boleh menyerap produk kemudian dengan betul.

Seterusnya, anda akan mahu untuk membuka liang anda supaya anda boleh menyingkirkan mana-mana kotoran terbenam. Ini boleh dilakukan dengan melakukan mengukus muka. A wap muka buatan sendiri boleh dilakukan dengan menambah air panas ke dalam besen, dan dengan tuala menutupi kepala, muka stim dari air selama 5 minit. Anda boleh memilih untuk menambah herba seperti rosemary, thyme, atau pudina dalam air panas untuk wap yang lebih menyegarkan.

Selepas ini, keringkan muka anda dengan baik dengan tuala, dan memohon toner untuk mengetatkan kulit dan menutup liang. Selepas itu, gunakan topeng muka dengan ciri-ciri penghidratan supaya kulit anda tidak kering terlalu mudah manakala menyerap nutrien. Anda boleh membuat topeng anda sendiri dengan menggunakan bahan-bahan seperti alpukat, pisang atau Aloe Vera. Sebagai alternatif, anda boleh menggunakan kulit muka, mengelupas sel-sel kulit mati. Anda boleh membuat satu daripada putih telur. Anda juga boleh menggunakan scrub muka untuk mendapatkan degil sel-sel kulit mati keluar supaya ada ruang untuk sel-sel kulit anda untuk tumbuh semula.

Selepas itu, pastikan anda melembapkan kulit anda. Menggunakan produk dengan bahan-bahan aktif seperti Vitamin C, peptida tembaga, asid hyaluronik, retinol, atau alpha lipoic asid. Akhir sekali, pastikan anda memohon lapisan pelindung matahari pada kulit anda supaya usaha anda tidak akan sia-sia oleh kulit merosakkan sinaran matahari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar