Kamis, 12 November 2015

Produk Ayurveda - Permohonan Hari Moden Pemulihan Ayurveda Purba

Produk Ayurveda - Permohonan Hari Moden Pemulihan Ayurveda Purba

Produk Ayurveda - remedi purba untuk zaman moden

Walaupun kini ditawarkan oleh apa yang dilihat sebagai sejenis "perubatan alternatif," produk Ayurveda sebenarnya telah ada selama berabad-abad. Mereka adalah sebahagian prinsip perubatan tradisional di India, di mana orang-orang yang mengamalkan seni penyembuhan ayurveda digunakan mereka. Pengamal ayurveda percaya bahawa sebarang penyakit berpunca daripada satu gabungan yang tidak wajar sikap mental, diet dan postur.

Produk yang digunakan oleh pengamal itu kini boleh didapati di seluruh dunia; mereka boleh didapati di kebanyakan kedai yang menjual produk herba semula jadi dan mereka boleh dengan mudah dibeli secara online. Apa yang membuat produk-produk yang menarik khususnya adalah hakikat bahawa mereka adalah tidak toksik, semula jadi, berkesan dan murah berbanding dengan ubat ubat moden.

Setiap produk Ayurveda boleh mempunyai salah satu daripada dua tujuan. Ia boleh menjadi alternatif kepada rawatan tradisional, atau ia boleh digunakan untuk menambah ia. Banyak ubat-ubatan seperti menguruskan untuk membantu merawat tekanan yang berkaitan dan keadaan kesihatan kronik. Laporan yang diterbitkan menunjukkan bukti kejayaan dalam kes-kes di mana ubat-ubat Ayurveda telah digunakan untuk merawat jerawat, alahan, asma, artritis, selsema, tekanan darah tinggi, sembelit, insomnia, obesiti dan ulser.

Maklumat dalam talian tentang produk herba yang digunakan dalam amalan ayurveda menyerlahkan kehadiran gabungan bahan-bahan. Malah, setiap produk-produk mengandungi campuran dua, tiga atau lebih herba yang berbeza. Walaupun sebahagian daripada bahan-bahan dalam mereka penawar semula jadi yang membantu untuk merawat penyakit, membantu orang lain untuk memastikan pencapaian akhir hasil yang diingini, iaitu mengubati. Sama ada mereka membantu asimilasi herba ditelan, atau mereka berjaya meningkatkan potensi bahan yang sama.

Sesetengah herba Ayurveda digunakan sebagai makanan tambahan; lain menggariskan kuasa penyembuhan semula jadi, herba. Kerana senarai herba seperti telah menjadi begitu panjang, artikel ini akan menyentuh hanya sebahagian kecil dari mereka.

Bahan tumbuhan yang diperolehi dikenali sebagai Ashwagandha telah digunakan untuk merawat pesakit yang mengalami keletihan yang melampau. Brahmi, tumbuhan dijumpai di kawasan tropika mempunyai keupayaan untuk meningkatkan sel-sel memori di dalam otak manusia. Sudah tentu, salah satu herba yang terkenal dengan kuasa penyembuhan diiktiraf adalah merasa pengeluar rasa kuat dipanggil halia.

Dalam perubatan Ayurveda halia sedang digunakan secara meluas dengan sendiri atau digabungkan dengan herba yang lain, latihan dan pemakanan yang betul. Ia terkenal dengan keupayaan untuk merawat loya, kembung perut dan sakit perut itu.

Kadang-kadang, seorang wanita hamil bertukar kepada halia, apabila dia perlu berurusan dengan batuk yang menjengkelkan. Dengan meletakkan tatal halia dalam susu, dan minum minuman yang sebelum tidur, dia boleh mengatasi masalah ini.

Kunyit adalah satu lagi contoh yang baik produk ubat Ayurveda. Ia diketahui mengandungi ciri-ciri anti radang yang kuat dan boleh digunakan dalam kapsul atau sebagai perasa dalam masakan. Malah - kunyit adalah salah satu daripada bahan-bahan yang sedang digunakan dalam perasa yang kita tahu sebagai kari.

Di antara ubat Ayurveda anda boleh mencari pelbagai produk kulit untuk merawat apa-apa dari kulit nipis, kering dan sejuk, dengan liang kecil dengan tebal, sel-sel epitelium berminyak, yang dikelilingi oleh liang yang lebih besar. Kecantikan dan kosmetik tidak diabaikan dalam Ayurveda. Malah - produk Ayurveda itu adalah permintaan kerana mereka adalah semulajadi dan yang lebih penting, kerana mereka bekerja.

Falsafah utama perubatan Ayurveda adalah bahawa akar apa-apa penyakit terletak di dalam beberapa jenis ketidakseimbangan dalam organisma yang paling sering adalah hasil daripada toksin, atau kekotoran lain, yang terperangkap di dalam badan. Itulah sebabnya mengapa fokus utama Ayurveda adalah untuk merawat sebarang ketidakseimbangan dari dalam dengan terlebih dahulu mengeluarkan semua toksin daripada organisma. Dalam banyak kes, ia telah terbukti berkali-kali, penghapusan racun, berlaku atau ditelan secara semula jadi, adalah semua yang diperlukan untuk memulihkan keseimbangan sempurna, oleh itu kesihatan.

Saya berharap artikel ini dan beberapa contoh di atas membantu untuk menggambarkan beberapa cara di mana produk Ayurveda yang digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar