Minggu, 15 November 2015

Kesihatan Herba - Manfaat Penting Kesihatan Herba

Kesihatan Herba - Manfaat Penting Kesihatan Herba

Herba telah wujud selama beribu-ribu tahun dan telah digunakan oleh orang-orang Yunani purba, Mesir, Minoa dan budaya kuno yang lain untuk membantu meningkatkan kesihatan individu. Sebahagian besar penggunaan ubat kesihatan herba ditemui oleh percubaan dan kesilapan. Dalam masa hari ini, penyelidikan yang lebih tepat yang dilakukan ke atas keberkesanan pelbagai herba. Ubat-ubatan yang kita gunakan hari ini dalam beberapa kes datang dari herba. Sebagai contoh, aspirin mulanya datang daripada kulit pokok willow yang telah dikunyah oleh orang untuk mengurangkan rasa sakit dan demam. Walaupun ubat kuat seperti morfin diciptakan dari tumbuh-tumbuhan, seperti bunga candu. Ubat jantung, seperti digoxin (Foxglove) dan Atropine (belladonna) mempunyai akar herba kuat.

Sesetengah orang memilih untuk mengambil ubat yang ditetapkan oleh doktor manakala yang lain termasuk kesihatan herba sebagai sebahagian daripada penyelenggaraan harian mereka atau apabila mereka jatuh sakit. Dalam menetapkan kepada kesihatan herba, herba dapat dikumpulkan oleh individu atau pengamal kesihatan herba. Herba boleh dibancuh dengan teh dan cecair boleh menjadi mabuk. Sesetengah orang pergi ke kedai-kedai makanan kesihatan atau di internet untuk membeli ekstrak herba dibungkus dalam kapsul mereka mengambil dan bukannya mengunyah herba atau minum teh.

Jadi apakah manfaat yang paling penting dalam kesihatan herba? Herba boleh diambil tanpa preskripsi doktor dan cenderung untuk menjadi lebih murah daripada ubat-ubatan preskripsi. Terdapat herba anda boleh berunding dengan kira-kira yang adalah herba yang terbaik untuk mengambil tetapi mereka biasanya lebih murah untuk melihat daripada doktor. Herba mempunyai tahun pengalaman dalam mengetahui yang herba yang baik untuk anda dan yang mana anda akan bertolak ansur dengan terbaik. Herba tahu tentang kesan sampingan herba, jika ada.

Biasanya ada beberapa kesan sampingan apabila mengambil herba untuk kesihatan herba. Ini biasanya produk semula jadi yang rendah kepada potensi sederhana dan oleh itu adalah lebih mudah untuk badan anda untuk mengendalikan. Herba bekerja dengan badan anda untuk menyembuhkan apa yang merunsingkan anda dan untuk mengekalkan kesihatan jika tidak baik anda. Kekuatan produk herba cenderung untuk menjadi ringan supaya badan anda bertoleransi terhadap mereka yang lebih baik.

Herba yang berbeza boleh diambil bersama-sama untuk kesihatan herba yang baik. Herba tahu apa gabungan herba bertindak secara sinergi dengan orang lain dan mereka sering digabungkan dalam makanan tambahan yang sama. Sebagai contoh, akar valerian sering dicampurkan dengan bunga keghairahan untuk memaksimumkan keupayaan kedua-dua herba untuk membantu anda tidur lebih baik.

Herba datang dalam pelbagai cara supaya anda boleh memilih cara untuk mengambil mereka. Terdapat aromaterapi herba digunakan untuk pelbagai sebab, air bunga dan semburan aroma, teh herba, syampu yang mengandungi herba, minyak pati yang diekstrak daripada herba, salves untuk masalah kulit atau untuk menyerap ke dalam sistem dari kulit, topi gel dan kapsul. Anda boleh memilih daripada beberapa cara untuk mengambil herba-mana lebih mudah untuk anda.

Dengan kesihatan herba, anda mendapat manfaat daripada beribu-ribu tahun pengalaman herba supaya anda tahu anda mendapat produk yang berkualiti. Manakala kerajaan AS menghalang herba daripada meletakkan penyakit yang herba merawat pada botol herba, herba itu tidak dihalang daripada memberitahu anda apa herba yang boleh digunakan untuk merawat penyakit yang tertentu dan anda boleh mendapatkan produk yang betul. Mungkin, kerana herba menjadi lebih popular dan lebih banyak penyelidikan dilakukan ke atas mereka, kerajaan akan mengiktiraf kesihatan herba sebagai satu cara yang berdaya maju untuk merawat penyakit dan lebih ramai orang akan mendapat manfaat daripada herba untuk mengekalkan kesihatan dan merawat penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar